måndag 3 mars 2008

Tillbaks efter lovet

Äntligen tillbaka efter ett skönt sportlov. Jag har inte kunnat hålla mig från att vara inne på wikin och se hur det går för eleverna att skriva om syror och baser. Några elever har varit inne och skrivit, men långt ifrån alla. Ändå har jag gett alla i läxa att gå in och göra något på wikin, om det så bara är att ändra typsnitt. Nåja, de har ju också haft lov, så det kanske kommer igång.

Idag pratade jag med 8mi om hur man kan använda diskussionsforumet i wikin för att underlätta att arbeta tillsammans. Några elever lyssnar intensivt och jag känner att de helst skulle vilja sätta sig med en gång och börja jobba med en gång, men tyvärr var det några elever som inte verkade det minsta intresserade av att använda wikin.
Jag pratade också med eleverna om viukten av att få struktur på sidan och hur man kunde skapa nya undersidor.

2 kommentarer:

Gunbritt sa...

Hej Magnus!
Roligt att du kom igång så snabbt med en wiki.
Eleverna behöver kanske lite invänjningstid, sättet att jobba är ju annorlunda i och med att de ser och bygger på vad andra skrivit.

Pia sa...

Jag tycker det verkar funka bra för dig. Kul. Sedan gäller det ju att komma ihåg att det aldrig finns någon metod som är universell. Finns väl inget som passar alla, men om det passar flertalet är det väl ändå en sorts succé.